Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saturday, June 25, 2011

Astro - Harga Naik, Wajar atau tidak.


Sejak Astro mengumumkan tentang kenaikan harga beberapa minggu yg lepas, banyak feedback dari org ramai mengatakan mereka tidak setuju tentang perkara itu. Ini disebabkan oleh station tv tersebut sentiasa menyiarkan siaran ulangan berminggu / berbulan disamping siaran terputus / terganggu ketika hujan atau hanya disebabkan pokok bergoyang. Ada juga yang aku dengar nak potong Astro dalam beberapa bulan lagi. Semua ni aku dapat dari laman FB aku, bukan aku yg ckp yer kekeke.

Aku bukanlah subscriber Astro, tp Family aku kat kampung. Yelah wlupun aku x tgk astro,.. tp aku faham perasaan pengguna. Kalau aku pun, mungkin juga aku tak setuju, tapi Astro mungkin ada sebab tersendiri nak naikkan harga. Kalau nak improve siaran tak terputus waktu hujan / time pokok bergoyang maybe boleh diterima pakai. Kenapa sekarang nak naikkan harga bila subscriber dah ramai? Tak cukup lagi kah keuntungan daripada subscriber yg berjuta disamping program realiti yang diraih? Adakah kerana harga minyak naik, Astro pun nak buat kenaikan harga? Adakah ini disebabkan Monopoli? Hmmmm, tak pasti, apepun, aku tak faham kenapa sekarang semua nak naik, kalau gaji naik tak pe la juga kekeke.

**** Makcik yg jual Kebab kat area tempat kerja aku tu pun naikkan harga kebab die sedangkan aku tak dengar pun harga tepung atau harga daging atau harga minyak masak naik.(Berkait tak ni?.... ape-ape je lahh...kekeke)

Sekadar pendapat daripada aku yg hanya tengok Astro kalau balik kampung atau gi umah kawan atau makan kat luar je. Kalau Kat umah aku tgk RTM1,RTM2,TV3,NTV7,8TV & TV9 free, Puas hati. Cheerssss!!!!!!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...