Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saturday, October 2, 2010

Yet Again.. Updating

It's been a year that i did not update FFD. Well now, Fighting Fish yg aku namakan Belle at my previous workplace dah aku tinggalkan. Aku serahkan pada siape2 officemate ku yg sanggup nak jaga Belle. Ermm,.. lama jugak rasa nya aku tinggalkan tempat kerja lama ku yg sehingga sekarang masih ku rindu suasana nya...ermmmmm.

Now, aku dah bertukar kerja. Baru 2 bulan kat sini dan aku rasa aku bole catch up dgn worktask / requirement utk kerja aku. Tapi mcm biase, setiap kerja mesti ade jer slack yg kite xsuke.But for this one, i will just keep it to myself. By the way, i love my workstation :-


After quitting my job kat tempat ku tinggalkan FFD, yakni sebelum aku kerja kat tpt aku sekarang, aku sebenarnya dapat offer & telah diterima berkerja di salah sebuah Badan bukan kerajaan yg juga bukan swasta yg lebih dikenali dgn NGO (Non Profit Organization). But aku quit sebab tak tahan dengan permainan politik manusia di tempat kerja.Aku boleh katakan yg permainan politik manusia di sana lebih teruk berbanding tempat2 kerja ku yg lepas2. I've decided to leave after nearly 6 months working as to avoid myself getting into a nasty shit feeling from the whole drama & sandiwara dr rakan sekerja. Aku hanya boleh ceritakan yg attitude gila kuasa, backbitting, nature berpuak, tunjuk genious & plastic concern yg selama ini mampu ku ignore di tempat2 kerja yg lepas tidak mampu ku tangani di sini. Well, aku masih ingat kata2 seorang officemate ku disana yg telah pun berhenti sebelum aku, mengatakan bahawa berkerja di NGO ni lebih kepada berkerja mengikut emosi which i've discover is really true apatah lagi badan NGO yg baru hendak mempunyai susun atur management yg betul walaupun nama sudah agak gah di mata dunia.

Apepun, semua tu dah pun aku tinggalkan... hehe dan aku bersyukur dgn tempat kerja ku sekarang, walaupun sebenarnya aku masih merindui tempat kerja lamaku disamping FFD sebelum berkerja di NGO.
Sedikit photo FFD yg masih ku simpan buat tatapan tatkala merindu.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...