Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Saturday, October 2, 2010

Semangat...:-)

Aku ingatkan kat tpt baru ni, aku bole control makan, rupenye telahan ku meleset sama sekali. Memandangkan partner ku adalah seorang yg berbangsa cina, aku ingatkan die akan buat kerja die sendiri tanpa hiraukan aku sbg staff baru especially bab ajak makan. Selalunya kalau bangsa Melayu, kita akan ajak kwn2 makan walaupun ajak2 ayam, org kata at least jemput.. sila2,dah adat,.kekeke ..maknanya kita faham die jemput ajak2 ayam melainkan ajakan tu utk keluar makan sekali bersama2 ke sesuatu destinasi. Maklum gak la, aku ni xramai kwn2 bangsa cina sejak dah dewasa ni, dulu time sekolah rendah.. ramai laaaa, jadinye aku xfaham sgt adat / jokes/ diorg punyer tatatertib dlm pergaulan. Kalau India plak mmg aku xde masalah sbb bestfriend aku sendiri berbangsa india & she's such a good pal (dah lama kitorg jadik bestfriend since tahun 2001 / 2002 lagi).

Tetiba partner aku ni tanya mlm ni nak makan mane,.. kekeke, aku yg sedang kekenyangan ni pun ermm xsampai ati la nak kata xnak kan. Discuss punyer discuss...So kitorg setuju nak tapau KFC utk dinner mlm ni. Sekarang ni aku dah ada member cina, kekeke.. bagus la partner aku ni, ade semangat bersatu, 1 Malaysia. Aku?... Baru tau ka...!


Jemput2...:-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...