Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Wednesday, December 29, 2010

Wayang pertama.

Nak tahu filem apa yg 1st aku tengok kat wayang? Hehehehe,... jawapannye ialah filem Superman (Hero- Christopher Reeve). Tapi yg ni bukan wayang yg masuk dalam panggung tu tau, tapi wayang kat padang bola.
Aku masih ingat lagi time tu aku kecik lg dlm lingkungan umo 3 or 4 tahun cmtu, lom skolah lg. Malam tu Mummy & abah beriya2 bawak aku,kakak & adik ku (time tu ade aku, kakak & adik je) kuar jalan. Pelik gak nape Mummy & abah bawak jalan waktu malam, sbb ye la mmg dah lewat malam nak kuar kemane lg ye tak, lgpun time tu dok kampung so ingatkan diorg nak bawak aku ngan kakak pi umah sedara yg dok kat sebelah umah je time tuh.
Tup..tup diorg bawak aku & kakak jalan jauh sampai ke padang bola (Jalan kaki ok). Masa tu aku tgk mmg ramai org la gak kat padang, rata2 org2 sekampung & time tu mmg aku blur sbb ramai org kat padang bola waktu malam lak tuh.
Then tetiba aku tgk ade langsir besar berbentuk segi empat kat depan, Mummy suh kami 3 beradik dok atas rumput dgn beralaskan selipar. Tetibe je filem roll kat belakang kitorg berputar & pas tu movie pun start hehehehehe. Well, movie Superman ni lah yg ditayangkan malam tu.... wayang kat tengah2 padang bola & Movie pertama yg aku tgk kat wayang...kekekeke. Bermula dr malam tu la watak Superman ni jadi igauan aku sampai mummy & abah belikan aku anak patung superman ala2 barbie doll kekeke.

Nasib baik malam tu tak hujan, klu x.... sedih xleh nak tgk superman sampai habis kekekeke.....:-D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...