Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Tuesday, March 15, 2011

KENANGAN : Vista Angkasa Kerinchi.


Aku dok sini sekitar 2003 right after graduate,lepas tu move out dalam tahun 2004. Stay sini pun atas ajakan my cousin yg juga merupakan student kat UM pd masa tu. Terlalu byk kenangan pahit manis aku dok sini bersama my cousin & kwn2 die yg lain. Kawan2 cousin aku neh sporting2 & tak susah nak get into each other terus ngam. Mungkin sebab itulah aku lebih selesa lepak tengok tv bersama mereka drpd cousin aku sendiri...hehehe. Mane x nye,.. pi cc sama2, pi midvalley sama2,pi amcorp mall sama, visit kwn2 kat um sama2, pi clubbing sama2 senang ckp aku mmg rapat gila dgn kawan2 my cousin walaupun mereka lebih tua dr aku. Klu dgn cousin aku, die neh baran sket hehehe.
* Paling best time puasa. Kedai bazar Ramadhan disepanjang siar kaki opposite Vista Angkasa mmg penuh dgn manusia. Skang neh, warung2 di sepanjang siar kaki tu dah xde sebab tpt tu dah jadi jalan besar.
* Lagi satu kalau time merdeka atau New year, Tepat2 kol 12 malam tu lah yg paling bising dgn suara teriakan manusia melaungkan merdeka atau tahun baru.
* Lagi bising kalau musim bola melanda. Bergema je bunyi teriakan manusia dari setiap block kala gol pasukan kegemaran masuk gawang lawan.
* Dari bilik aku jer dah boleh nampak keseluruhan Menara TM rebung.


* Kalau bosan, kdg2 aku akan lepak umah kawan lain yg terletak di blok yg lain, or kalau xpun naik lrt pi klcc atau amcorp mall hehehe. Kdg2 gi midvalley atau sunway pyramid sebab dekat jer.Xtau nape teringat plak time2 zaman masih mentah dulu. :-)
* Penah sekali aku xbalik raya time dok sini,... time pi kerja pagi tu... jalan2 semua lengang,...manusia yg kelihatan pun dlm 3 or 4 org , cuma kedengaran bunyi lrt jer.
* Tak silap aku dlm tahun 2006 atau 2007, aku ade jenguk jap rumah tu & ade la bbrp org kwn lg yg masih ada. Yg lain dah berpindah ke tempat lain.Keadaan rumah lak dah sunyi & x semeriah dulu. Yelah dulu umah bujang yg belajar, skang ni dah jadi umah bujang yg bekerja, Xsama...hehehe. Skang Xtau samada umah tu dah tukar penghuni.
* Apepun,... sepanjang dok kat sini lah aku mula mengenal erti kehidupan sosial di kl yg sehingga kini telah menjadikan aku seorang yg lebih berhati2 dlm setiap langkah yg aku pilih & juga dalam memilih kawan. Kat bwh ni je lah gambo rumah tu yg sempat aku amik time aku singgah pd tahun 2006 or 2007.

Post neh aku tulis sbb tetibe jer aku teringat pada kwn2 yg pernah sama2 survive di zaman muda2 dulu. Dimanakah mereka sekarang?...:-(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...