Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Tuesday, March 22, 2011

KENANGAN : PhilosophyMen KLCC.


Jangan X tau.. kekekeke,.. aku pernah kerja kat sini as soon as aku graduate pada tahun 2003. Position aku masa tu adalah sebagai "Fashion Co-ordinator". Sebenarnye aku X tau nape time tu aku pilih nak kerja kat Boutique, ntah la. Sememangnye sepanjang lebih kurang 8 bulan aku bekerja disini,.. aku boleh katakan yg hidup aku macam robot. Ye lah sebab xde life, kerja 6 hari cuti sehari jer, time kerja lak xleh duduk & kena buat welcome greeting, kalau x buat nnti supervisor aku jerit!! Pastu,.. Tapak kaki lak memang rase bengkak tiap2 hari even waktu cuti sbb yelah kerja x duduk2. Tahan lak tuh aku kerja sampai 8 bulan.
Scope kerja aku time tu adalah buat sales & customer service. Selain tu aku jadi penasihat fashion kat props master utk majalah & program tv. Antara majalah Yg aku penah bekerjasama serve utk pilih baju ialah FHM, tu yg aku paling ingat la sebab props editor die time tu Peter Lam, friendly sgt. Utk program tv lak,... Melodi. Aku rasa gembira x terkata bila baju2 yg aku cadangkan kat props master melodi time tu diterima & dipakai oleh Aznil dlm Melodi. Time tgk program Melodi aku rase mcm kagum je,... sebab yelah.. baju tu kite yg tolong cadangkan kan...kakakaka. Adela dlm beberapa kali gak props master Melodi dtg utk loan baju & pakaian yg aku cadangkan diterima pakai. Sonok!!!!

Then yg seronok nye kja sini time tu,... aku dpt jumpa ramai artis. Ade artis yg masuk beli & tengok2 & ade yg lalu jer. Sayangggggg sgt2 time tu aku xde Handphone berkamera. Kalau x, mesti aku ada byk koleksi..kekekekeke. Ok, antara artis yg aku pernah jumpa depan2 mata & ada yg berborak panjang time kerja ialah... Ida Nerina, Zalia MTV, Sofea Jane, Juliana Banos, Anuar Zain, Sham Kamikaze, Elaine Daly, X-Factor, Bernie Chan, Ferhad, Noorkumalasari, Aida Rahim, Tengku Azura Awang, Nik Marini, Asyraf Daniel, Shamsul Ghau2, Angeline Cumming, Sh Amani (time neh die lom jadi artis lg), Azza AF1, Fahrin Ahmad, Jien, Rosnah Johari, Kaza (Degawan) dll. Artis negara lain plak ialah Nicholas Saputra(Indonesia) & Bobby Deol(Bollywood). Yg Bobby Deol tu die siap bercakap lg dgn aku OK....kekekek Syok X??!!!

Ok, artis yg paling sporting sepanjang aku berkerja di sini is Pertama Anuar Zain kekeke, nape?.. sebab die mmg sempoi. Die masuk2 je,.. boutique terus penuh dgn org yg nak amik gambar ngan die. Pastu, die peramah. Just imagine betapa sonok nye rase bila kasut Adidas yg aku cadangkan kat anuar time tu die beli & bbrp minggu kemudian die pakai kasut tu utk buat persembahan kat tv.
Yg kedua lak, Sham Kamikaze, Pun beli kasut Adidas gak. Die neh pun sempoi & peramah. Before beli kasut tu die siap gigit lagi kasut tu sambil pesan kat aku petua beli kasut baru, gigit dulu kasut tu supaya nnti bila pakai kasut tu x gigit kita balik atau x buat kaki kita melecet.....kekekekeke.

Hmmmmm.... tu la antara pengalaman berharga aku time kerja kat PhilosophyMen KLCC dlm tahun 2003, yg mana time tu aku betul2 rase aku ni robot kekekeke. My supervisor at that time is Yumi Chia,.. Boutique Manager Mr Richard & Partner aku Lam. Big Boss merangkap Fashion Designer utk Boutique ni lak adalah Allan Chan (left) and Tino Soon (Gambar Bawah).


Sumber Gambar : Internet.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...