Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Friday, May 27, 2011

Angan- Angan.


Aku suka berangan, hehe, ala..korg pun mesti suke gak ye x? Jgn x ngaku la kekeke. Mainan halusinasi dalam keadaan sedar,... dalam keadaan yg rela. Berangan ni best,... boleh jadi satu motivasi utk kita berjaya mencapai apa yg kita angan2 kan, itupun kalau angan2 kita tu angan2 yg baik utk masa depan, bukan angan2 kosong. Tapi pernahkah angan2 anda tercapai? Aku cite pasal angan2 yg logik, lagi2 kalau kita fikir angan2 tu angan2 yg separa mustahil, tapi kita berusaha nak benda tu jadi gak. Okay contoh ek,... seorang penuntut yg berangan nak jadi pelajar terbaik tahun akhir,..dimana die bukanlah pandai & die sedar diri nya mmg xkan mampu nak jadi pelajar terbaik pun walau study siang malam x tido2... haaa cmtu la maksud aku.

Lagi contoh, seorang wanita muda yg rendah diri sebab dikutuk rakan sekolah sebab dirinya yg kurang cantik tapi bercita2 nak jadi Model. Haaa, angan2 cmtu lah maksud aku.

Mmg ade yg tercapai,.... tapi mungkin semua kualiti yg diangankan sebenarnya mmg ada pada diri mereka tapi mereka x menyedari. Cuma kdg2 mmg kebetulan sahaja.

Sorry lah aku bukak topik ni lak awal2 pagi buta neh. Bukan ape,... aku terfikir, aku ni suka berangan...dan ape yg aku angankan itu,... mmg jauh dari ape yg aku ade,..jauh dr ape yg ada pada diri aku,..., tapi adakah akan tercapai? Memang ianya adalah motivasi,... utk aku berusaha,..tp kalau dah berusaha pun tp x tercapai gak, ermmm alamatnye tinggal angan2 kosong je la ye hehehe. Kadang2 aku pun ade terfikir,... biarlah ia menjadi angan2 sahaja,.... walaupun hati mengatakan sebalikye. Dan Kadang2 jugak aku terfikir angan2 kosong kah jika apa yg kita angan2 kan itu mmg kita tahu mustahil utk kita capai? Walaupun ianya adalah angan2 yg logik. Mungkin kesimpulannya,.... aku hanya bole ckp "Kena Ukur Baju Dibadan sendiri". Sekadar pendapat.

Eh jom berangan!!!!!....... hehehehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...