Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Friday, May 27, 2011

Malas yg senantiasa datang.

Niat aku dari semalam sebenarnye nak kemas bilik memandangkan ari ni aku kja malam so waktu2 siang ni bolela aku kemas / lipat mane2 yg patut. Tapi aku xtaula nape,.... sifat natural aku yg pemalas ni membuatkan semuanya terbantut. A horrible feeling when i don’t feel like doing much of anything.
Yea... tu la sifat negative aku - Laziness.

Malas nak buat house chores,.. malas nak kuar hang out, malas nak buat report kat office... tapi semua tu mmg kena buat gak cuma kdg2 ade gak yg x terbuat sebab malas. Ape yg aku x malas? ok makan, minum,...lagi ermm... membaca,..browsing... semua yg berkaitan dgn fun dimana sesuatu yg bile tgh buat tu kite rase relax & last2 tertido. Aku ingat lagi kenangan semasa study kat UITM dulu,.. katil aku lepas bangun tido bukan aku yg kemaskan....tapi Bestfriend aku. Sape?..Sam.Hehehe, Thanks Sam. Tapi x lah selalu,.. cuma kerap je kekekeke.

How to overcome rase malas erk? Kena buat jugak ke... mmg xde kan? Caranya hanya - Paksa diri, tu je kut sebab aku xnampak cara yg relevant nak hindar dari rase malas. Others... maybe motivasi.....ermmm... ataupun dorongan ...... ataupun ganjaran. Tak pun maybe sebab mindset, so kena ubah mindset kut, whatever. Cuma satu je la yg aku pelik,... kalau datang time aku rajin...haaaaaaaaaa,.... memang semuanya kjap je aku siapkan, benda tu akan siap dgn kemas & teratur,... ala2 perfectionist, xleh ada silap. Huihhhhhhhh.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...