Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Monday, April 18, 2011

Kesan Minum AIS.


Hai Teman2,... Just wanna share something about Icy drinks. Aku akui yg aku mmg banyak minum air berais. Lagi2 Teh O Ais memang kerap menjadi pilihan aku tatkala makan atau saje lepak2, lagi-lagi kalau time panas terik di tengahari buta. Tapi aku pun ade gak minum air panas tapi tak sekerap minum air ais. Rata2 memang gemar minum air berais sebab nikmatnya terasa semasa menelan. Mungkin kita tak sedar tentang kesan jangka panjang minum banyak air berais. Yang kita tahu, air berais lagi sedap bebanding air panas, dapat menghilangkan dahaga sekelip mata. Jom kita ubah pengambilan minuman harian dgn memperkerapkan minum air panas berbanding air berais utk kesihatan bersama. Sila Baca artikel dibawah.

(Dipetik Dari Sumbaer Internet)
Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT. Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

* Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!! Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda. Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung. Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur. Marilah kita berwaspada dan berhati-hati.. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup... Baca ini..... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!.

**Jadilah teman yang setia dan teruskan menghantar artikel ini kepada teman-teman yang anda sayangi.....!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...