Assalamualaykum Warahmatullahi Wabarakatuh

Thursday, August 4, 2011

Golden Churn Tak Halal?


Petang semalam,..sedang aku leka mengemas bilik,.. tugasku terhenti seketika bila mendengar berita tentang Butter Golden Churn yg kini sudah diharamkan oleh JAKIM kerana mempunyai campuran DNA Khinzir. Setahu aku Mummy selalu beli that butter if nak baking cake. Even Mak su aku pun pakai utk baking cake. Tapi yg pelik nye Pengarah Urusan New Zealand Islamic Meat Management Ltd (NZIMM), Dr Haj Mohammed Abdel-Al mengatakan yg butter keluaran syarikat mereka sememangnya halal.
Entah la mane satu yg betul tapi aku ikut ape yg JAKIM bgtau je, sebab pihak mereka mesti dah buat penyelidikan yg mendalam sebelum mengharamkan sesuatu product.. ye tak?.. hehe
Dengar je berita tu terus aku sms Mummy and Mummy lak reply depa kata nasib baik blom beli butter utk buat cake lagi....kekekeke.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...